על מה נדרש לשים לב, כאשר רוכשים דירה מקבלן?

עורך דין לענייני מקרקעין

עסקאות נדל"ן ידועות כמורכבות, ודורשת שימת לב לפרטים רבים, לרבות תנאי מכר, תנאי רכישה, עיגון תנאי שדרוג בחוזה, התייחסות לעלויות נוספות בגין שיפוצים או שינויים בנכס ועוד, כאשר רוכשים דירה מקבלן אתם נדרשים לליווי של עורך דין מקרקעין, על מה נדרש לשים לב, ומה כדאי להבטיח, שיעוגן בחוזה?

הנושא הראשון: פרטי הנכס, כפי שרשומים בטאבו

דירת קבלן, בדרך כלל, מהווה חלק מנכס משותף, בעל חלקה מסוימת, ושטח ספציפי. על מנת להבטיח, שהדירה, שתקבלו בפועל, אכן תהיה הדירה, שרכשתם, עליכם לוודא, שבחוזה המכר מופיע לא רק שם הגוש והחלקה, אלא גם מספר הדירה, הקומה, ואם ניתן אף את כיווני האוויר של הדירה, וזאת על מנת לעגן את מיקומה, ולהבטיח, שתקבלו את הדירה, אליה כיוונתם.

הנושא השני: חלקכם ברכוש המשותף

כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן, אתם זכאים לזכויות בנכס המשותף, מלבד דירת המגורים שלכם. הזכויות יכולות לבוא לידי ביטוי במחסן משותף או מחסן פרטי לדירה (בדרך כלל, בקומת המגורים, או כחלק משטח בקומת החניה או אף בקומת הכניסה) בחניה (לרבות מספר החניות המורשות, בדגש על סוג החניה, מ

עלית או קרקע) בחלק מהלובי ושטח הגינה, אם קיים וכן בחלק מהשטח התפעולי. חשוב, שחלקכם בנכס המשותף, יהיה רשום בחוזה, שכן מה שלא רשום, לא קיים. רק כך תוכלו לעגן את זכויותיכם בטווח הארוך, תוכלו להסתייע בעורך דין מקרקעין בחיפה, שיבדוק את הפרטים הללו עבורכם .

הנושא השלישי: הסדרת שינויים מול הקבלן

דיירים רבים רואים בדירת קבלן הזדמנות להגשת חלומותיהם העיצוביים, עמדות בר, תקרות מונמכות, נגרות בהתאמה אישית, הוספה של חיפויים וכיסויים, החלפת דלתות המטבח, ועוד. כל אלו, שינויים, שכדאי שיתבצעו עוד בטרם מסירת הנכס מהקבלן אליכם, מטעמי נוחות, וכן מטעמי מחיר. חשוב להסדיר נושא זה ולעגן זאת בחוזה בליווי עורך דין מקרקעין בחיפה.
על מה לשים דגש?
מי הקבלן, אשר יבצע את השינויים, האם קבלן הנכס, או קבלן מקצועי, המגיע מטעמו, האם קבלן שלכם? מתי יוכל לעבוד שם במקביל? איך להבטיח, שאכן תקבלו חיפויים, ארונות ותוספות יוקרתיות, האם נדרש לשנות את התכנית האדריכלית, ומי יהיה מעורב בכך. כמה זמן נדרש על מנת לבצע את השינויים, ומהו פרק הזמן, ששינויים אלו מעכבים את מועד מסירת המפתח.
הסדרת הנושא בחוזה, תבטיח, שתקבלו את רמת הגימור אליה אתם שואפים.

מתכוננים לרכוש בית בקרוב? מעוניינים בפירוק שותפות על נכס? אמורים לקבל בקרוב דירה מירושה? או נדרשים לזיכרון דברים לרכישת דירה? אל תעשו זאת לבד. עסקאות מקרקעין הן מהעסקאות החשובות ביותר, שתעשו, בחרו בעורך דין מקרקעין בחיפה, אשר יבדוק את פרטי ההסכמים, ויבטיח את התנאים והזכויות שלכם.

יצירת קשר מהירה

רוצים לשמוע על דירות נוספות?

העיר

הנכסים

רוצים לדעת כשיש נכס חדש למכירה?

השאירו את המייל שלכם ונדאג לשלוח לכם עדכון רק כשיש נכס חדש באוויר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן