האם כדאי לרכוש דירות מפרויקט פינוי- בינוי?

בניין חדש מפרוייקט פינוי בינוי

כיום, מאגר הקרקעות המופשרות לבנייה מתקטן. ישנם קרקעות בהליכי הפשרה, אך הליכים אלו לוקחים הרבה שנים. לכן, כאשר רוצים לרכוש בית מפרויקט בניה, צריך לחפש פרויקט עם התחלת בנייה מידית או מהירה. לכן, עדיף לרכוש בית חדש בתוך פרויקט עירוני. רכישת דירות מפינוי בינוי, הינה השקעה בטוחה ומהירה.

מעט הסברים על תהליך פינוי- בינוי.

אז מה זה פינוי- בינוי? כדי לפתח את הערים מבפנים, ישנם תהליכי התחדשות עירונית. סוג אחד של התחדשות עירונית, הוא תמ"א 38. הסוג השני, הוא פינוי בינוי. בתמ"א 38, מרחיבים בניין קיים, ומוסיפים קומות. בפינוי בינוי, הורסים מבנים קיימים, ובונים בנייני מגורים חדשים. פעמים רבות, יהיו אלו בניינים של 10 קומות ומעלה.

הליך הוצאת היתר בניה לפינוי- בינוי לרוב קצר יותר.

כאשר אתם מתלבטים בין רכישת דירה בשכונה חדשה שבתהליך תכנון, לבין דירה בפרויקט פינוי- בינוי, עליכם לדעת שלהוציא אישור לדירות בפרויקט פינוי- בינוי, לוקח פחות זמן. הסיבה לכך, היא שבשכונות חדשות יש תשתיות חדשות. וכך, צריך היזם להוציא אישורים לתשתיות אלו מכל הגופים הרלוונטיים. והוצאת אישורים אלו- לוקחת זמן רב. לעומת זאת, בפרויקט פינוי- בינוי, התשתיות הראשיות כבר קיימות. צריך לחבר את הבניין לתשתיות הראשיות. ולכן, הליך הוצאת האישורים קצר יותר.

פינוי- בינוי הליך השקעה בטוח! כל כמה שנים, יוצא לשמוע על פרויקט השקעת נדל"ן שהתחילה, אך הקרקע לא קיבלה אישור לבנייה. ובסוף, הרוכשים נשארו עם קרקע חקלאית. בפרויקט פינוי- בינוי, הקרקע מאושרת למגורים. לכן, השקעה בדירה הנמכרת במסגרת פינוי- בינוי, היא השקעה בטוחה.

עדיף להיכנס לאזור מגורים עם תשתית קיימת.

מה ההבדל בין דירות חדשות בשכונות חדשות, לבין דירות חדשות מפינוי- בינוי? ההבדל הוא, שבפרויקט של שכונה חדשה, כל סביבת המגורים היא חדשה. כך, שמוסדות החינוך שהוקמו בשכונות אלו, הם חדשים. אין עדיין צבירת ניסיון למוסדות חינוך אלו. גם קופות החולים, וסניפי רשתות השיווק הגדולות והבנקים הם חדשים. רכישת דירה בשכונה חדשה היא הימור. הסיבה לכך, היא שכל התשתיות חדשות.

לעומת זאת, בפרויקט פינוי- בינוי, הסביבה לא חדשה. היא קיימת. מוסדות החינוך, הבנקים, וכל הגופים, כבר צברו ניסיון. ניתן לערוך סיור בסביבה להתרשם. ניתן לדבר עם דיירים הגרים בשכונה בה מתבצע הפרויקט של פינוי- בינוי.

2 דרכים לרכוש דירה מפרויקט פינוי- בינוי.

ישנם 2 דרכים בהם אפשר לרכוש דירה מפרויקט פינוי- בינוי-

  1. רכישת דירה קיימת בבניין המיועד לפרויקט. הדירה הקיימת תיבנה במחיר מוזל. לאחר ביצוע הפרויקט, ערכה של הדירה החדשה שתבנה במקומה תעלה, ותהיה גבוהה בהרבה.
  2. רכישת דירה חדשה על נייר- צריך לזכור שבפרויקט פינוי- בינוי, נבנות דירות חדשות רבות. כאשר קונים דירה חדשה לגמרי, מחירה יהיה יקר יותר ממחיר הדירות הקיימות. אולם, התשלום עליהם יהיה הדרגתי.

יצירת קשר מהירה

רוצים לשמוע על דירות נוספות?

העיר

הנכסים

רוצים לדעת כשיש נכס חדש למכירה?

השאירו את המייל שלכם ונדאג לשלוח לכם עדכון רק כשיש נכס חדש באוויר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן