קונים דירה? הנה כמה דברים שחשוב לבדוק

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מבינים את חשיבותו של נכס נדל"ן, בעוד שרבים עושים כל מאמץ כדי להצליח לרכוש דירה ראשונה. רכישה כזאת, מקנה בטחון בנוגע לעתיד, מאפשרת נכס שערכו עולה בדרך כלל, בעוד שבכך, אפשר לרכוש נכס להשקעה או למגורים. 

אם החלטתם לשנס מותניים ולרכוש דירה לכל מטרה – חשוב שתשימו את הדגש על כמה דברים שיש לבדוק לפני התחלת התהליך. אז במה מדובר? הנה כמה דגשים חשובים:

חישוב עלויות 

מי שרוצה לרכוש נכס בישראל, יכול לקבל זכאות למשכנתא: מה שמאפשר הלוואה גדולה לרכישת דירה, עם ריביות נמוכות יחסית. מלבד ההון העצמי הדרוש לרכישה, והיציבות הכלכלית הדרושה לקבלת משכנתא – יש לקחת בחשבון גם הוצאות אחרות, כמו: מיסי מקרקעין (בדרך כלל משלומים על ידי מי שרוכש דירה שניה כן הלאה) תשלומי ריביות הצמודות להלוואה, תשלום לשמאי מקרקעין, כמו גם תקציב עבור שירותיו של עורך דין מקרקעין. לכן יש לחשב עלויות ולהבין אם אפשר לעמוד בהן. 

בחינת סביבת המגורים

כעת יש לבחור את הסביבה בה תרכשו את הדירה. במדינת ישראל ישנן לא מעט שכונות שעוברות פיתוח, בעוד שחשוב לבחור נכס באזור שעתיד להשתבח ולגדול. בחירה כזאת תעלה את ערך הנכס במהירות. 

אזורים אלה, הם מקומות בהם חיים סטודנטים שמפתחים את המקום, אזורים בהן מתרחשים פרוייקטים של פינוי בינוי, כמו גם פרוייקטים של 'מחיר למשתכן' באזור אליו יגיעו זוגות ומשפחות צעירות. בחנו את הסביבה,  בדקו מה עתיד להיות בה, ובצעו השוואות מחירים בין אוזרים שיש להם פוטנציאל טוב לפיתוח. 

בדיקה של איכות המבנה

כדי לרכוש דירה שתעלה את ערכה במהירות, חשוב לבחור בפרויקטים עליהם אמונות חברות בנייה איכותיות. זה נכון, כדי לרכוש בית משופץ בשכונות יוקרה, כמו נווה צדק התל אביבית, או עין כרם הירושלמית, דרוש תקציב של כמה מיליוני שקלים. לכן, אם בחרתם בדירה בתקציב שלכם, יש לוודא עם שמאי המקרקעין, שהדירה שווה את עלותה. 

קריאה של חוזה הדיור

זוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה, זקוקים פעמים רבות לייעוץ וליווי. מסיבה זאת, רבים שוכרים את שירותיו של עורך דין מקרקעין. איש מקצוע זה, ילווה אתכם בתהליך, ייעץ לגבי חתימת החוזה מול הקבלן או חברת הבנייה, ויזהה "מוקשים" בחוזה שעלולים לגרום להפסדים. סיוע של אנשי המקצוע החל מיועצי משכנתא עד שמאים ועורכי דין – יעזור לכם לבצע החלטות נכונות בעת רכישת דירה ראשונה. 

לסיכום, כדי לפעול בזהירות ונכון, רצוי לבצע את כלל הבדיקות הדרושות לפני הרכישה וחתימה על העסקה. בכך ניתן לבצע עסקה טובה, ובעתיד: גם רווחית וחכמה.

יצירת קשר מהירה

רוצים לשמוע על דירות נוספות?

העיר

הנכסים

רוצים לדעת כשיש נכס חדש למכירה?

השאירו את המייל שלכם ונדאג לשלוח לכם עדכון רק כשיש נכס חדש באוויר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן