ייעוץ עו"ד בעת רכישת נדל"ן

עסקאות נדל"ן הן מהמורכבות ביותר שיש וכרוכות בהעברת כספים ניכרים מצד לצד. רבות מהן,  ובעיקר רכישת דירות מיד שנייה, נעשות בין אנשים פרטיים. רבות אחרות נעשות בין חברות בנייה וקבלנים ובין אנשים פרטיים, וכן, בין אנשי עסקים לבין עצמם.

בכל עסקה כזאת יש צורך בליווי של עורך דין שחייב להכין הסכם מסודר על פי החוק הקיים. המדינה מייחסת חשיבות רבה לעסקאות אלו, ומשום כך, בכל הסכם חייבים לכלול מספר אלמנטים המבטיחים את זכויות שני הצדדים. ליווי עסקאות נדל"ן כולל ייעוץ וטיפול של עו"ד. הוא מבצע בדיקות שונות  לגבי הנדל"ן הנמכר ובין היתר, את הבעלות עליו, חובות ושעבודים, בדיקת תכנונים, פגמים נסתרים, נושא המיסוי ועוד.

בדיקות לפני עריכת חוזה

עורך דין יוודא מספר דברים לפני שהוא מתחיל לערוך את החוזה. ראשית, הוא חייב לבדוק את מצבו של הנכס ואת זה הוא יכול לבדוק במקום בו הוא רשום. הדבר יכול להיות בטאבו, במנהל מקרקעי ישראל או בחברה משכנת. הוא מוציא נסח טאבו על פי כתובת הנכס ובו מצוין  הגוש והחלקה. בנסח, שהוא מעין תעודת זהות, יש רישום של הבעלים, מצב זכויות (בעלות מלאה, חכירה לדורות, האם בוצעה פרצלציה ועוד), בנוסף, עיקולים ושעבודים, אם קיימים, ופרטים חיוניים אחרים. בדיקה נוספת היא ברשות המקומית או בוועדות לתכנון ובנייה ושם הוא בודק אם התכניות מתאימות למצב הקיים בשטח, אם אין חריגות בנייה, צו הריסה וכדומה. במידה והן קיימות והנכס נרכש אזי כל רוכש הופך לאחראי עליהן.

הכנת ההסכם

לאחר שמוודאים שהכול תקין אין מניעה מלהכין את ההסכם. בכל הסכם נרשמים סעיפים שונים הכוללים את ההסכמות לגבי כמות תשלומים, מועדי תשלומים, מועד פינוי ועוד. עורך דין משאיר סכומי כסף של הרוכש בנאמנות אצלו עד אשר כל החובות על הנכס משולמים. רק לאחר רישום בעלות סופי הוא יעביר את הכספים למוכרים. בכל הסכם נקבעים גם תנאי הפרות קלות, חמורות ועוד, וכן, עונשים ופיצוי עליהם. חתימה עליו על ידי שני הצדדים מבטיחה ששניהם מסכימים לנאמר בו. עורך הדין  רושם הערת אזהרה בטאבו לטובת הרוכש לאחר תשלום סכום ראשוני ובכך מבטיח זכויותיו. לאחר השלמת כל התשלומים יירשם הנכס על שם הרוכש החדש.

חשיבות המיסוי בעת רכישת נדל"ן  

נושא המיסוי חשוב מאין כמוהו, ובמקרים רבים, מדובר על קבלת פטורים שונים, או לחילופין, תשלום מס גבוה שהופך את העסקה לגבולית או לא כדאית. על המוכר מוטל מס שבח. עורך דין יכול לחשב את גובה המס ולבדוק את נושא הפטורים המגיעים בגינם. על הרוכש מוטל מס רכישה שגם אותו צריך לחשב. את המס משלמים לאחר העסקה בפרק זמן המוגדר על ידי החוק, ואת התשלומים הללו ניתן לעשות באמצעות עורך הדין. כל צד לעסקה יכול לקחת עורך דין מטעמו, אבל, לעיתים, עורך דין אחד מייצג את שני הצדדים.

יצירת קשר מהירה

רוצים לשמוע על דירות נוספות?

העיר

הנכסים

רוצים לדעת כשיש נכס חדש למכירה?

השאירו את המייל שלכם ונדאג לשלוח לכם עדכון רק כשיש נכס חדש באוויר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן